Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Vid pågående försörjningsstödsärende

Har du kontakt med en handläggare och ett pågående ärende gällande försörjningsstöd kan du göra din ansökan via e-tjänsten. I e-tjänsten kan du:

  • Ansöka om försörjningsstöd
  • Se när din ansökan kom in och om den behandlats
  • Se beslut och bedömning
  • Hur mycket försörjningsstöd du får och när det betalas ut

För att ansöka om försörjningsstöd via e-tjänsten behöver du e‐legitimation/bank-ID och tillgång till en dator, smartphone eller surfplatta. Det är bara du som kan se ditt ärende. Är ni gifta eller sambo som ansöker behöver båda legitimera sig med bank-ID för att ansökan ska kunna skickas in.

För att göra ansökan eller följa ditt ärende behöver du logga in i e-tjänsten.

Här loggar du in för att göra din ansökan. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Om du inte kan göra din ansökan via e-tjänsten kan du skicka in eller lämna in en pappersansökan via kontaktcenter. Blanketten hittar du här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kontroll

Om din ansökan blir slumpmässigt uttagen för kontroll skickar vi ett meddelande till dig. Läs mer om vad kontroll av ansökan innebär.

Om du vill överklaga ett beslut

Om du anser att ditt beslut är felaktigt har du möjlighet att överklaga. Din överklagan skickar du till arbetslivs- och social­förvaltningen som är skyldig att se över beslutet innan det skickas vidare till förvaltningsrätten för prövning.
Överklagan skall vara inlämnad senast tre veckor efter att du fått beslutet.

Överklagan ska vara skriftlig och innehålla:
- Personuppgifter
- Information om vilket beslut som ska överklagas
- Varför du vill att beslutet ändras
- Vilken ändring du vill ha av beslutet

Överklagan kan lämnas till kontaktcenter, skickas med post eller skickas in digitalt via e-tjänsten.

Sidan uppdaterad 2021-11-12